Projektikertomukset

Kiinnitetty

Kakanollaysidee eli Kaappi

24.5.2008

Kyseessä on siis Kaappi, ei varsin näin Euroviisutunnelmien mukaisesti vuoden 1982 Kyproksen edustuskappale ”Mono ja kaappi”, jonka lauloi Anna Vissi, ja se on vissi se.

25.5.2008

Juupajuu, tuo valakoinen paku herätti niin pahan autokuumeen että eihän sitä tarvinnut taas montaan tuntia yössään nukkua 😈 Tosin eipä se minulla tuo unentarve yleensäkään kovin suuri ole, monasti jopa alle 10 tuntia riittää 😯

Aamulla sitten soittelemaan myyjälle, ja tenttaamaan autosta kaikki mahdollinen mitä innostuksissaan älyää kysyä.Selvisi että wunterpaumi on vihreä, mutta ei enään tuoksu paljoa, ja että myyjä harrastaa metsästystä ❗ Ja kengänkoko on päälle neljänkymmenen :ei_tajuu:

Vielä vähän tuumailua, ja eipä siinä mikään auttanut, laittelin muutamille Oulun seudun luottomeseläisille viestiä että lähettäkö illasta Roihin pöliäilemään 💡

Insane oli ensimmäinen vastailija, vissiin se on kaiken lisäksi saanut (kauko)partio koulutuksen, kos oli heti valamiina 😀 Ja Eldo heti perään lupautui matkaan kanssa, joten tässä oli retkue kasassa 💡 Miksi lähtä yksin jos voipi hölömöillä ihan sakilla ❓ 😀

Joten reissuun lähettiin mukavasti Insanen väykyllä 🙂

26.5.2008

Juu, eli kotiahan se toi, eipä vielä silloin tiennyt kuitenkaan että miten hilikulla sekin oli 😯

Kunnon mesetyyliin foorumilla pyörähti Eldon yllyttämänä ja Nehemanin pohjustamana nimikisakäyntiin, jossa oli useita ansiokkaita nimiehdotuksia, harmittavasti vain se tämä minun iso egoni vaati vielä ihan oman nimiehotuksen kehiin, ja kun se raadille tuntui kelpaavan, niin se oli sitten nimetty Kaapiksi

Eihän siinä mittään, laitos sai rouvankin jälkihyväksynnän, ja ehdittiin sillä jo pari kertaa ajelullakin käydä.

29.5.2008

Kunnes perjantaina töistälähtiessä huomasin kaapin laskeneen alleen 😯 Aikaa perusteelliseen analyysiin oli n. 90s, koska olin lähtenyt hilkulla töistä että juur ja juur ehtisin lapsia hakemaan, tässä ajassa totesin että liemi oli jäähdytinnestettä, ja että pottusäkki on myös työpaikan parkissa, siis sillä matkaan ➡ On se hyvä että perheessä on vielä yksi luotettava kulkine 😉

Hädässä meseläinen tutaan, itkeskelin murheeni puhelimitse Xuxille, joka lupautui jeesaamaan kaapin pihaanhilaamisessa, siispä palijo vettä ja hinausköysi mukaan ja menoksi.

Jatkan tarinaani kuvin, koskapa ne vastaavat tiettävästi jotain luokkaa 1024 sanaa 💡

Vuoto oli melkoinen, kuten jäljistä voi päätellä
Eipä muuta kun keula ylös ja tutkimaan, ensimmäinen huomio oli että pohjapanssarista on tämmöinen puolen kierroksen ruuvi kateissa, mistähän noita löytäisi? Stockmannilta ❓ 💡
Märkää oli pohjan alla, sekä nesteestä että öljystä
Ja vikapaikkakin löytyi pian

On pillissä reikä, oi Eikka, oi Eikka, on pillissä reikä, miten paikaamme sen?

Näppärä homma tuossa tuo nesteen tyhjennysproppu, ei tarvinnut levitellä nesteitä pitkin pihoja alavesiletkusta ❗

Eikö ole muuten omituisen väristä tuo neste 😕 Ihime karkkiväri, niinkun muumilimppaa 💡 Paitsi maultaan 😛

Joten tällainenpa on ollut kaapin ilime viimeaikoina

Eikä tässä vielä kaikki 🙄

Kone näytti kovin öljyiseltä, ja sitä tippasi allekin, joten aloin kahtella että istä, mistä kummasta tuo möhnä tullee. Ja kun en helpompaa paikkaa keksinyt, niin olin kahtelevinani että ainakin venttiilikopan tiivisteet ovat ympäriinsä märkiä. Niin, siis tiivisteet, sinähän on se öljyntäyttöputki kiinni ärikseen. Joten pientä purkamista, ja venakoppa irti

To be continued…

29.5.2008

Vaihtelin siinä samalla lämppärin hanan joka vaikutti tiiskuttaneen jo varsin kauan kalkkikivikertymästä päätellen, stalagmiittejä oli kasvanut jo lipo lattiaan asti. Ruuvailin siinä klemmaria sopivaan momenttiin, joka todetaan vääntämällä klemmariavaimella niin kauan että ranne naksahtaa :hurt: ja samalla iloitsin että mukavasti on kuitenkin valoa täällä kojetaulun alla.

:ei_tajuu: Valoa? Mistä? Ai, tuossa liekkipellissä näkyy rantu konehuoneeseen, sieltä paistaa päivä koska konepeito on auki 😀

😯 Nonniin, tämäkin vielä :ttu:

Joten eikun repimään mattoa pois ja rapaamaan valojuovaa, ja mitäs sieltä paljastuikaan:

Mein himmel ❗ Deutsche paketwagen haben rust :amis_selittaa:

Niin, sitä syyläriä ja muutakin pikkuhilpettä pistin Motonjetiltä tilaukseen pitkän listan, kaikkea mitä listalta löytyi ja tuntui tarvitsevan

Nyt elellään torstaita 29. päivä, vissiin huomenna ovat täällä. Joskus on tullut nopeamminkin 😕

30.5.2009

Eli Noverox haurastuttaa tuota ennestään 😯 Kas kun minä kyllä rapsuttelin ja hioin konehuoneesta ne kohdat joihin sitä laitoin jo ennakkoon niin puhtaaksi kuin sain, eli irtoruosteen päälle en laittanut. Ja sama homma tuossa halkeamassa, siinä leikkasin peltisaksilla ”pitsin” poies, sikäli kuin sain. Laitoin sitten tuota Noveroxia varmistaakseni että löydettyjen ruostepaikkojen eteneminen pysähtyisi 8)

Tuossapa malliesimerkki yhdestä ruostekukkasesta, ihanasti putsarikotelon takana piilottelee
No, eihän tuota saa tuonne mitenkään ottamatta putsarikoteloa pois, joka taas on kiinni rintapellissä neljällä kumityynyllä ja vaatii liimatun vaimennusmaton poisrepimisen

Hommailu jatkui öljyvuotojen tutkiskelun kanssa, tuossa kuvassa näkyvän laippaliitoksen vasemmanreunimmainen alakierrehitsertti oli menettänyt kierteensä, eli ei kiristynyt

Joten palveleva paikalliskoneistamo Linttaclub Machinery tekaisi tuohon uudet jenkat

Eikun väärä kuva, siis tässä:

Ja kun nyt on hyvä tilaisuus tehdä hihnahuoltoakin, niin irroittelin laturin ja ohjaustehostimen remelit, vaikka kyllähän nuo vielä olisi menny

…poikki pidemmällä matkalla? 🙄

Sitä tuossa ihmettelin, nythän tuo laturinhihnan vaihto oli heleppoa, mutta ohan tuossa hihnan poise- ja paikalleensaamisessa meleko sohlaaminen sillon kun syyläri ja umpitunneli on paikallaan 😯

Nuu, eipä mittään, samalla havaitsin että laturin hihnapyörä oli saanut joskus jonkun tällin, ulompi lautanen oli yhdeltä reunaltaan vääntynyt reilusti ulospäin 😕 Paikallaanhan tuolle ei mahtanut mitään, joten ottaa laturin poois

Ei toivettakaan saada hihnapyörän mudderia auki, kun ei saa tuota mihinkään kunnolla jumitettua, ruuvipenkki on vielä haaveissa. Siispä päädyin naputtelemaan lautasen paikallaanollen nätisti suoraksi, ja meleko hyvä siit tulikin, vaikka ihan itse valeh… siis sanonkin. Katsokaa itse jossette uso

Laturi irrallaan, kahtosko hiilet 💡

os sormia ihmettelette, niin kyseessähän on remonttiapulaiseni Abimbola Kirabon näpit

Eikun hankintalistalle :contract: uusi säädin ja hiilet. Nämähän kannattaa vaihtaa ajoissa, ettei lopussaan oleva hiili kipinätyöstä liukurengasta urille

Melekonen säkkipilli tuokin ilmanputsaajakotilo :näre:

Taas näitä asioita jokka mietityttää, voiko tuommosesta golfpalloa pienemmästä reijästä joka tuolla ottopuolella on niin mahtua sisään kaikki se ilima jonka kolomilitranen kones vaatii vetääkseen kunnolla :ei_tajuu:

31.5.2008

Tuossa yhteen yksityiskohtaan kiinnittyi huomioni kaapissa (Skåpet på svenska)

Apukuskin astinkotelossa on tuommonen läpivientivalmius, hmm :ei_tajuu: Mites kuskinpuolella?

Juu, sielläkin, ja lisäksi Novoroxin paikkaa taasen 😳

Kyllä, se sen on oltava. Vuonna -65 kun tätä 209 konseptia suunniteltiin, niin joku vähän liikaa arktisia tutkimusmatkailukertomuksia lueskellut alustasuunnittelija vantasioi tela-alustaisesta versiosta, tuossahan ovat selvästi valmiit paikat telaston etukelan päätylaakereille 💡 Eikö niin ❓

2.6.2008

Hei, ja tervetuloa Linttaklubin askartelunurkkaan. Tänään teemmekin tiivisteen, ihan itse 🙂

Tiivisteen leikkaaminenhan on vanha suomalais-ugrilainen perinnelaji, vähän niinkuin kirnupiimä ja ketutus. Todisteita ensimmäisistä leikellyistä tiivisteistä löytyy jo tuhansien vuosien takaa, miesten työsaappaan kannentiivisteestä ❗

Tässäpä meillä näkyykin jo valmiiksipiirretty laippapinta tiivistepaperilla, sitten vain saksitaan viivan ulkopuolelta

Sisäpinta täytyy saada myös leikatuksi, joten laitamme tiivisteen valmiiksi paikalleen ihan vain väliaikaisasennuksena, ja piirrämme ääriviivat sisäpuoleltakin

Lisää saksimista, ja homma on selvä 💡

Mutta olihan iljettävän öljyinen venttiilikoppa, pesulle marsh ➡

3.6.2008

Sitten vuorossa venttiilivälysten tarkistus

Olivat niin lähellä totuutta, etten alkanut säätelemään 🙂

Sitten uusi venttiilikopan tiiviste
Ja eikun venytellä paikalleen
Loivan ähertämisen tuloksena skååppa i skåpet
Mikäs se sieltä kurkistaa? Samulin koneen tappaja 😯

Handmade in Finland, eli käteentehty Suomessa-mallin pahvitiiviste pienellä lisäsovittelulla paikalleen ja ruuvit kiinni, niinpä on öljynlisäyskanava paikallaan

Lisäksi ehdin kasata laturin ja asentaa paikalleen, sekä laittaa uudet hihnat koneeseen.

Ihan yksin ei onneksi tarvinnut väkertää, InsaneMe kävi kylässä

Tosin Pohjoiskarjalaistaustani vastaisesti en edes kahveja tarjonnut, kun oli niin innokas ahertaminen käynnissä, korvaan tahdittomuuteni sitten ensikerralla ❓ 😉

8.6.2008

Vauhin hurmaa:

Oli niin tiukka aika etä kellottaja oli vasta laittamassa kelloa päälle kun minä jo olin takas maalissa :kuningasajatus:

Jatketaas kuitenkin kuvakirjaa koskien aikaa ennen Kiuruslalomia ➡

Lisää askartelua, ajattelin että tuo kaipaa lisä-äänieristystä
Eikus taas askartelemaan, otetaan palanen äänieristysmattoa sekä sakset ja mitta
Mitataan sopeva palanen ja leikellään muotoon
Tehdään reiät läpivietäville jutuille, ja liimaillaan paikalleen
Tuohonhan päälle tuli sitten ilmanputsarikotelo

ja sitten seurasi remontin ehkä yksi haastavimmista näppihommista, nimittäin usuttaa putsarin kiinnitysruuvi kierteelleen. Lopulta siinä onnistuin, vain huomatakseni unohtaneeni välistä yhden tiivisteen :ttu:

Sittenpä olikin vuorossa koko remontin lähtökohta, eli syyläri. Pakettikin jo kehotti varovaisuuteen…

…joten otin puukon tukevasti kuoraan ja avasin paketin

Sieltähän paljastui uusi ja ihana radiaattori 😀

Eikus sovittamaan sitä sille varattuun koloon

Asennus oli heleppoa, vaikkakin jouduin parista paikkaa nippusiteellä varmistamaan, kas kun tässä tarvikesyylärissä ei ollut alkuperäistä vastaavia uria lukitusliuskoille.

Lisäksi laittelin vähän häävimmät lamput umpioihin

Olihan siinä kaikkea muutakin mitä tuli touhuttua, lyhyttä listaa jos mietin koko hommasta:
-Laturin hihnapyörän oikaisu
-Laturin hiilet
-Laturin ja ohjaustehostimen hihnat
-Venttiilikopan tiivisteet
-Venttiilivälysten tarkistus
-Öljyjen vaihto
-Nesteet vaihtu väkisellä
-Lämppärin hana uusi
-Takalämppäriin hana, sitä ei ollu
-Liekkipellistä ruostereikä paikattu
-Uudet korkit tankkiin, syyläriin, ja öljyntäyttöön
-Uusi ilmanputsari
-Ruostekukkien korjailua Novoroxilla konehuoneesta
-Kaasuvivuston parantelu, tosin ei vielä ihan hyvä
-Uudet paluuletkut

Lie vielä jotain unehtunukkiin, semmonen 350 Eur tuohon käyttöönottoremppaan hujahti 😯

18.6.2008

Ensmäinen täpytankkikin tuli ajettua, kulutus oli 10.8l/100 km, melekolailla odotetun mukainen.

21.6.2008


Tännään tuli sitten harrasteltua Juhannuksen kunniaksi lisä-äänieristelyä. Kyllähän mersun tiisselissä jalo ääni on, mutta rajansa kaikella :wink

Kohteena konekoppa, homma alkoi perusteellisella pesulla
Ja sitten kehiin Bilteman paksuinta äänieristysmattoa
Ja hetkonen askartelua, näin saadaan ufosäteily- ja ajatustenlukusuoja OM617 moottorille :huh:

Lisäksi laittelin mattoa vielä konehuoneen ja hytän välissä olevaan peltikannakseen, joka olikin melko rämisevä jo lähtökohtaisesti.

Testilenkillä tuli todettua että halpojen pinnoitettujen renkaiden vonkunan kuulee entistä selvemmin, kun koneen murina ei sitä niin paljoa peitä 👿

Yllättävän suuri melunvähennysvaikutus muuten tuntui olevan myös moottorin alle tulevalla suojalla, jonka senkin nostelin eilen takaisin paikoilleen termostaatinvaihdon jälkeen 8) Noh, hiljaisesta tuo on vielä ainakin 30dB:n päässä 😕

23.6.2008

Muistaakos kukaan semmoista pientä koeajoepisodia koskien päältälähtemätöntä viitosvaihdetta? Tähänkin asiaan ehti nyt perehtyä vähän paremmin, ja pikkututkailun jälkeen vika paljastui olevan niinkin yksinkertaisessa asiassa kuin vivuston säädössä.

Tässäpä yleiskuva 123 miehillekin tutusta vivustosta 209D-malliin
Ja se mikä on jo tuosta kuvasta tarkkasilmäisen havaittavissa, noiden kolmen siirtovivun rintamalinja ei ole kohdallaan, tässä tarkempi (?) lähikuva 😕

Joten eikun säätöhommiin, eli tuossa kuvassa näkyy 4-5 vaihteen vipukka olevan eri linjassa muiden kanssa, ja vaati reilua siirtovivun pituuden säätämistä. Lopputuloksessa kaikki samassa linjassa, kuin vihreät ydinvoima-asiassa

Että on mukava ajella kun ei tarvitse tehdä kepillä ylimääräisiä liikkuja saadakseen vitosen poies 8)

23.12.2010

Tuo koeajo-oireilu ei sinällään liittynyt laatikkovikaan vaan väärin säädettyyn vipustoon 😉

Semmoinen juttu kävi tänä aamuna että kun mjittarissa oli pakkasta 30 astetta ja Kaappi ehti olla roikaleen nokassa vain 40 min, niin eihän se lähtenytkään käyntiin vaan akku loppui alle puolen minuutin sahauksella 😕

Häätyi sitten siirtää töihinlähtöä kotvasella että ehtiipi lämmetä ja ladata akun. Puolitoista tuntia myöhemmin se sitten pärähti 😀

Kummaa ettei tällaisella kelillä lähe lämmittämättä 😯 Oiskohan akku jo laidassaan 🙄

Ajelinpa sitten töihin erään nimeltä mainitsemattoman Oulun Ruskossa sijaitsevan sekotavarakaupan kautta ja nappasin uuden akun hyllystä, josko vaihtelisi joulunpyhinä paikalleen 💡

Hirrviästi harrrmittaa notta tästäkin ketjusta onpi rapiat pari vuotta hukassa :supersad: Ensin aattelin että olkoon päivittämäti, mutta noh, niin, täällä sitä taas postaillaan :hvm_asentaa: Mutta kuvia en kyllä laita :no:

27.12.2010

Joulu ohi, ja pakkasta ei edes kahtakymmentä, erittäin passeli keli lähtä ryömimään Kaapin alle 💡

Joku aika sitten pakkivalot lakkasivat pelaamasta, epäilin että korjattu pakkivalokytkin olisi tullut tiensä päähän, mutta olin väärässä, se olikin johtonsa päässä 😯

Eli OM617 oli täristänyt ruuvin irti anterosta :klapi:

Hetkonen gaziljoonalaatikon tonkimista ja sopiva ruuvi muttereineen löytyi, siispä osanen paikalleen. Taas pelittää peräytysvalot 8)

ämän jälkeen siirryin siisteihin sisähommiin, vaihtelin cd-soittimen paikalle kiinasta tilaamani DVD-soittimen, jonka kytkin takatilassa olevaan taulutelkkariin. Yllättävän hyvä vempele viidenkympin laitteeksi, pyöritti jopa likaisinta ja naarmuisinta lattialla pyörinyttä lastenelokuvaa ihan häiriöttä, ja aivan tunnoton tärinälle 🙂

Edit, soitin on tämmönen
Ja tuossa näkyy näyttö

14.2.2011

Eilen tuli harrasteltua 😛

Lähettiin… Eikun aateltiin lähtä lumilautoja ulkoiluttamaan Köykkyriin, porukalla minä ja pojat. Kaappihan on tietysti luonnollinen kulkuvälinevalinta, sedani200D on vähän pienensutjakka lautakuljetuksiin 💡 Pakkasta oli ollut yöllä jotain 24 huitteita, mutta enään vain 14, ja lähdön spontaaniudesta johtuen Kaappi ehti olla roikassa alle puolisen tuntia, eipä silti etteikö tuo olisi aina lähtenyt jos vaan akusssa on potku piisannut. Mutta ei nyt 😕 Jokin oli syönyt akun ettei edes kunnolla yrittänyt. Joten päätettiin antaa olla tunteroisen roikassa lissää, inttegroitu akkulaturi ehtisi ruokkia lissää sähköä ja konekin lämmetä paremmin veivattavaksi. Vaimo tosin ehdotteli että entäs jos lähettäs 200D:llä, mutta kerroin ettemme mitenkään mahtuisi siihen lautoinemme kun ei ole kattotelineitä eikä suksiboksia :no:

Maltettiin odottee ihan kolme varttia ennenkuin yritettiin uudestaan, ja nythän se lähti kuin palmun alta 😀 Joten jengi kyytiin ja lietsuun ➡ 200m päästä hyytyi meno, sain ohjattua pussibysäkille ettei jäänyt ihan haitoille. Totesin pojille että tämähän menee nyt hyvin 😛

Toki olin tehnyt taas perinteisen kardinaalimunauksen ja päästänyt tankin aika vajaaksi, epäilin että se yhdistettynä kovaan pakkaseen ja siirtopumpun vajaatoimintaan (muistatteko tapaus Himoksen?) aiheutti ongelman. Joten eikun vaimon 200D alle ja kanisterilla lissää löpöä johon pistelin pullolisen tiisselin jäänestoa. Lisälörpät tankkiin ja tarttausta ➡ Lupailee paljon ja tuntuu että jo lähtee, mutta sitten hyytyy akku 🙁 200D viereen ja kaapelit kiinni ja vähän aikaa akun latausta ja uutta yritystä kehiin. Taas lupaa ja lupaa, mutta ei lähde. Latausta ja yritystä, mutta ei, lakkaa jo lupailemastakin.

Millehän sitten alkaisi ❓ Kaappi pitäisi saada pois tien varresta ja olisihan se käyntiinsaaminenkin kiva fiitseri 😛 Joten soitto naapurille että anteeksi häiriö näin sunnuntai-iltapäivänä, mutta voisitko tulla hinaamaan ❓ Naapuri alkuhäkellyksen jälkeen lupaa tulla jelppimään 8) Siispä järjestän 200D:n Kaapin keulille ja touvin väliin 💡

Naapuri tulee paikalle, kahdellaan mission plääni ja sovitaan että hän käy vetämässä semmoisen perin kilometrin lenkin niin ehdin yrittää josko lähtisi hinaamalla pärisemään. Puolessa matkassa otamme checkponintin ja sovitaan että jos ei lähde loppumatkalla tulille niin hinaillaan Kaappi meidän pihaan sovinnolla. Eipähän se lähde, joten hinaillaan pihaan ja työnnetään miesvoimissa nurkan taakse vakioparkkiinsa.

Lautailu tuli luvattua joten eikun sitten ahtamaan laudat 200D:hen ja kuin sardiinit purkissa lähdemme lautoinemme matkaan. Vaimo kyselee perään että eihän niiden pitänyt mahtua siihen, katson että kysymys ei kuitenkaan ansaitse edes vastausta :no: 😳

Kun tullaan mäjestä pois olen tehnyt vakaan päätöksen että nyt vaihtuu takaiskuventtiilit pumppuun, pakkohan tuolla laitoksella on päästä huomenna pojan kouluun ja minun töihin. Pakkasta on ihanasti vain 19 astetta joten tempaisen karvahatun päähän ja toppahaalarit päälle ja eikun kaapin kimppuun.

Siirtopumppu lähtee kohtuudella irti, joudun toki ottamaan ruuvit alakautta eli lumessa makailua joutui harrastamaan, ylhäältäpäin ei pääsyt käsiksi. niin ja karkeasuodatin katkesi, onneksi oli uusi plakkarissa. Kirkkaan polttoainelinjankin jouduin katkomaan. Pumppu pöydälle ja päreiksi, meleko simppeli laitos kuten ppd sanoikin. Nykyisissäkään venttiileissä ei näyttänyt noin silmämääräisesti olevan vikkaa, mutta laitoin uudet kuitenkin tilalle. Pumppu nippuun ja takasi paikalleen, yllättävän helposti meni sijoilleen. Jouduin hieman patentoimaan kirkkaan linjan liitosta, en saanut sitä millään laitettua alkuperäisen letkukaran päälle, jouduin jatkamaan sitä mustalla letkulla. Olin kuitenkin tyytyväinen, sain kaikki malako hyvin paikoilleen.

Yrittelin taas käsipumpulla, huonosti nostaa. On niinkuin joisi pillillä pirtelöä, välillä tulee evästä, mutta välillä vain ilmaa. Sitten yrittämään käyntiin… Lupailee, mutta ei lähde. Kahtelin karkeasuodatinta, sinne pomppii löpöä, mutta myös ilmaa. Synkkä johtopäätelmä: Tankin päässä on jotain ongelmaa, riipii ilmoja.

Nyt meinaa iskeä epätoivo, käyn konttaamassa alla ja tutkimassa tankin kiinnityksiä sekä tenkille meneviä linjoja. Niitähän ei tietysti näe ellei tiputa tankkia pois, joten avain kauniisti käteen ja etureunasta pultit pois, ajatuksena että saisi tankin laskettua etupäästään ja pääsisi putkistoon käsiksi. Yllätää kyllä, sehän onnistui, ja vikakin löytyi ❗ Tankilta lähtevät letkut olivat aivan haperot ja märät, sieltähän sitä ilmaa sitten tuli. Samalla selvisi että tankin kosteus ei johtunut reijästä tankissa vaan juurikin noista lyhyistä liitosletkuista polttoaineputkiin.

Vartin verran hektistä etsimistä ja löysin sopivaa letkua sekä neljä klemmaria, joten pääsin korjaamaan 😀 Vanhat haperot pois ja uutta tilalle 💡 Nyt oli jo hyvä draivi päällänsä, ehkä tästä vielä tulisi kalu 8)

Onnistuin soheltamaan letkut paikalleen ihan uskottavasti ja tunkkailin tankin takas asemiin ja riipaisin pultit kiinni. Sitten kokeilemaan käsipumpulla niin joha alko olla fiilistä pumpussa 8) Evästä nousi ja ei tullut enää ilmaa 😀

Taas tarttamaan, ja nyt kuulostikin jo erilaiselle, toki se vielä tarttautti useamaan kerran että sai ilman pois systeemistä, mutta niinhän se jäi käyntiin 😀 Ja kävikin tasaisesti 8) Vähänkö tuli voittajafiilis :kuningasajatus:

Hommat loppuun, auto alas pukeilta, konekoppa ja kuskinpenkki paikalleen, ja työkalut talliin, kulkine oli taas pelikunnossa ❗

Aikaa koko savottaan meni semmoiset nelisen tuntia, ja pakkanen oli ehtinyt kiriä jo -25 asteeseen illan aikana, siispä suihkuun ja nukkumaan. Nyt kirjoittelen tätä aamulla, toiveissa että se lähtee suosiolla tulille vaikka pakkasta on semmoiset 30 😯 Saas nähä kuis äijän käy 😛

14.2.2011

Ainiinjuu, lähtihän se iloseen tulille, ja tyhjäkäyntiongelmat sekä vedon hyytyileminen olivat tiessään 8)

1.3.2011

Nyt alakaa olla MTBF Kaapissa vähän matalilla lukemilla, vaikka vikkaa lienee toki eniten pitäjässä 😳

Oikeastaan eilettäin kun tekkiin täyskaasukiihytystä (niinkuin aina tuolla vehkeellä) ja vaihdoin kolomoselta neloselle niin olin tuntevinani ylimääräisen resonanssin, semmoisen hienoisen värähtelyn. Nyt kyllä puhutaan laitteesta joka tuottaa tyhjäkäynnilläkin pari Richteriä maaperään, joten vähän jäi epäilyttämään omien havaintojen tarkkuus 😕 Yhden kerran tuo on ravistellut kardaanin etulaipan pultit löysälle, joten lisäsin henkiselle tsekkilistalle sen seuraavaksi huollon tarkastuskohteeksi 💡

Tänään sitten taas kiihdytyksessä sama juttu, selvä jyryytys, tärinä. Ja vieläpä toistettavissa, joten pakkohan se oli asiaan alkaa perehtymään pikimmiten vaikka pakkasta ei ollut edes kymmentä astetta 😛

Joku mulle joskus väitti että sana pimu tulee ruotsin kielestä ja tarkoittaa allamakaajaa 🙄 Joten siis aloin pimuilemaan lumihangessa, kaivauduin kahtelemaan jortaania. Etulaipan pultit tarkistukseen, eipä mittään vikkaa, hyvin ovat kireällä 8) Myös etunmainen ristitappi vaikuttaa visulta. Keskimmäinen ristitappikaan ei tunnu oireilevan. Mutta takimmainen ❗ Yksi sakara liikkuu lipo sentin poterossaan, ja ruosteen punaväriä on ympäriinsä, eli taas yksi ristitappi joka on tukehtunut liikaan rasvaan, eikös?

Eikus puhelin essiin ja soitto numeroon 0800-T-I-I-L-E-R-I 💡 Sillä kun oli kaapin kartaani joskus jouten. Lupasi kahtoa, joten nyt jännittää, huomenna seleviää vieläkö löytyy. Puhetta tuli myös mahtavista revontulista jotka halkoivat taivasta 8) En ollut itse huomannutkaan, tuli katseltua enemmän tuonne alaviistoon 😳